Wednesday, February 8, 2012

Visit to a French Bakery in Bonn, Germany

Today, we took a trip to a French Café/Bistro/Pâtisserie called "C´est la Vie" in Bonn (Germany). You can order breakfast there, enjoy lunch or quiches and "tartines" or just pick up some wonderrful brioches, pains au chocolat, croissants, or other viennoiserie.

Café Patisserie "C' est la Vie"

Koelnstrasse 177
53117 Bonn
Phone: 0228-85034488
E-mail: info@cest-la-vie-cafe.de
Homepage: http://www.cest-la-vie-cafe.de
Wlan Access: free

This was part of the selection of wonderful baked goods on the day that I visisted...




....the outside of the Café...



....more delicious choices.




When the weather is nice, just sit outside...




...whatever you choose from the menu, it is bound to be wonderful! BON APPÉTIT!


2 comments:

  1. Vielen Dank für Ihren netten Blog über uns.
    Wir haben es als Link in unserer Facebook Seite eingefügt.Hoffentlich kommen Sie uns bald wieder besuchen.
    Ihr "C'est la Vie" Team.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebes "C`est la Vie" Team, vielen Dank für ihren netten Kommentar! Es freut mich natürlich sehr, dass ihnen mein Eintrag gefallen hat und sie den Link zum meinem Blogpost auf ihre Facebook Seite gestellt haben! Ich werde sicherlich in den nächsten Tagen wieder bei ihnen vorbeischauen, denn wegen des inzwischen erweiterten Angebots wie Eis, wechselnder Mittags-Karte etc. möchte ich gerne bald ein kleines Update schreiben und ein paar neue Fotos machen.

      Bis demnächst und ich freue mich auf meinen nächsten Besuch bei ihnen.

      Delete